Privacy verklaring

zaterdag 12 oktober 2013

Lapis legit with green pandan

De schaal raakte zo vol, dat ik een andere uit de kast genomen heb. Zolang ik nog geen leuke etagere heb, mogen ze nu op deze glazen plaat blijven staan. Voor vandaag heb ik pandan spekkoek gemaakt. Ik moet bekennen dat ik er nog nooit van gehoord had, laat staan ervan geproeft.

The plate was so full, that I took another one. For as long I haven't found a nice etagere, this one is good. Today I made lapis legit with green pandan. I must confess that I never heard of it and never taste it.



Wordt dan toch eens tijd dat ik dit eens ga maken. HIER vond ik een recept. Al de patroontjes zijn van Grietje en te vinden op haar blog.

Its about time I'm going to try to make one. HERE I found a recipe. All patterns can be found on Grietjes blog.


Nu het echt herstweer geworden is, is het ook weer tijd om een paar truien te breien, want die kom ik enkele tekort. Het liefst brei ik met Egyptisch katoen, dat is zo lekker zacht. Wel brei ik altijd met dubbele draad op naalden 5,5. Deze keer heb ik gekozen om Katia Bombay (kleur 2007) te combineren met Online Linie 163 Bingo (kleur 23). Het rugpand is al bijna af.

Now that we have autumn weather, its time to knit some sweaters. My favorite yarn is Egyptian cotton, that is so soft. Most of the time I knit with two threads at the same time on needles 5,5. This time I choose Katia Bombay (color 2007) combined with Online Linie163 Bingo (color 23). I almost finished the back side.



11 opmerkingen:

Erna zei

Je schaal wordt steeds leuker Carin, en wow...ook met de breinaalden ben je snel..
Liefs en een fijn weekend
Erna x

marja zei

Het ziet er allemaal heel leuk uit, zowel je taartjes als de trui. Wat betreft de spekkoek, dan mis je wat, zo lekker. Gewoon een keer een klein stukje halen, als je langs een toko komt, ben je voor altijd verslaaft.

Fijn weekend,
Marja

Unknown zei

Wat een mooie schaal met lekkers,
groetjes Berbel

Unknown zei

Het is echt een plaatje, al die lekkere kleine taartjes! Spekkoek maken is een heidens karwei! Ik herinner mij dat mijn moeder daar dagen mee bezig was. Groet, Auckje

carina zei

Kijk dit zijn de taartjes zonder dat je er van aankomt. Leuk gemaakt zeg

Palkó zei

These cookies are fantastic! Very, very clever! :)

Dawn zei

I have enjoyed watching your dessert plate grow, so cute.
The yarn color is beautiful!

Ineke zei

Het wordt echt een volle schaal! En een prachtige kleur trui ben je aan het breien!

Liefs, Ineke

Tammy zei

I started crocheting and knitting recently-I love it. Your projects are just beautiful! I love the colors in your sweater. Maybe someday I'll get good enough to make a gorgeous sweater too!

Melody zei

Super sweet, looks good enough to eat

sylvia zei

Spekkoek is lekker, lekker gekruid! Ik had het wel gekocht, dat laagje voor laagje bakken leek me zo'n klus!! Volgens Klaas niet........:)
Maar die slagroom er op, kweenie...
Bananensoes is hier ook altijd aanwezig op verjaardagen: kleinzoon's favo namelijk!!!.....;)
groetjes, Syl