Privacy verklaring

woensdag 14 augustus 2013

My ric rac border

Stiekem moest ik toch wel een beetje lachen om de reacties op het vorige berichtje, want vele van jullie dachten dat ik echte ric rac band ging gebruiken als border. Maar dat is niet zo, ik bedoelde de VORM van ric rac band. Ik tekende op de floriani een nieuwe rand in de vorm van ric rac.

Secretly I had a little laugh at the comments on the previous post, because many of you thought I was going to use real ric rac ribbon for the border. But that is not the case, I meant the LOOK of ric rac ribbon. I drew on the floriani a new border that looks like ric rac. 



De nieuwe rand werd uitgeknipt en op een rand stof gestreken. 

The new border I cut out and iron it onto my fabric.



De zigzag rand die op de LE was gerijgt werd eraf gehaald en in plaats daarvan werd de nieuwe ric rac rand erop gerijgt.

I pull out zig zag border that I had baste on the LE and basted my new ric rac border in place.



Daarna kon ik beginnen met het appliceren van de nieuwe rand en hij bevalt me uitstekend !

Then I could begin applique the new border and I realy like it !


Hij staat er nog niet helemaal op, omdat we ook in huis bezig zijn. Er moeten nog wat dingen gedaan worden voordat zaterdag de schilder komt. Maar op deze foto krijg je toch een beetje het idee hoe de nieuwe rand wordt.

I didn't finish the complete border because we are busy with all kind of things in the house before the home painter comes on saturday. But on this picture you get an idea of how it looks like.


38 opmerkingen:

Jane in Cumbria zei

Vanaf een afstand zie je bijna geen verschil en zou je kunnen denken dat het een eenkleurige zigzag was. De kleur is heel mooi bij het kompas en de bloemen.

Rita zei

Wat een goed idee en eigenlijk net zo mooi, vind je het erg als ik het ook op deze manier ga doen, lijkt me een stuk makkelijker. Gr. Rita

Carin zei

Neehoor Rita, daar heb ik geen problemen mee.

lawi's Quilting zei

Hallo Carin, ik vind het idee heel mooi,ik vond de rand die er bij hoort erg druk en deze breng er rust in.Maar begrijp ik nu dat deze ook weer heb uitgehaald.

Carin zei

Neehoor, deze rand blijft erop staan want die bevalt me goed.

Leonie zei

Ik vond stiekem de zig-zag rand toch mooier...Ach, smaken verschillen. Dit wordt ook heel mooi!!

Saskia Smit zei

Dat ziet er niet verkeerd uit.

Karen - Quilts...etc. zei

very nice - it doesn't look so different from the pattern does it when it is on the quilt.

jjthor zei

I like this border! It looks real nice on the center.

lia zei

Slim en zeker heel mooi geworden. Lia van den Brand

Paula zei

Beautiful.

Elisa zei

Prachtig vind het altijd zo knap

Marijke zei

De vorm blijft bijna het zelfde een heel goed idee
om het zo te doen!
groetjes van Marijke

Mascha zei

Slim idee.
Groetjes, Mascha

conny's quilts en creaties zei

Mooie oplossing om het op een andere manier te gaan doen! Leuk om zo ook dingen van jezelf in zo'n quilt te gaan stoppen.

Frederika zei

Wat is dat een goed idee zeg. Het ziet er erg mooi uit. Groetjes Frederika

Angie in SoCal zei

Oh! I think it's great, Carin. I may have to do mine like that - not even close to that step. Thank you for sharing!

Floor zei

Eerlijk gezegd dacht ik ook dat het zig-zagband er op kwam, en ik dacht... ik zeg er maar niks over, maar ik vind het echt helemaal niet mooi.
Gelukkig, het was maar een voorbeeld.
Wat je nu hebt gedaan is een hele mooie en snelle oplossing. Dit naait wat makkelijker zo en ziet er toch heel mooi uit.
Leuk om af en toe anders te werken dat het patroon.
Groetjes,
Floor

Lida zei

Echt beeldschoon en altijd leuk die eigen inbreng!
Groetjes
Lida

Mamifleur zei

J'aime beaucoup votre idée , c'est très joli !
Amitié de France

Margaret zei

It looks great to me!

Anoniem zei

Ik vind deze laatste ook mooi en rustiger.

Klaske zei

Ziet er leuk uit Carin!

jolanda zei

Dit is eigenlijk best een heel goed idee! Zo heb je tenminste geen last van die moeilijke puntjes en het staat ook nog eens erg leuk. :-))

Unknown zei

Wat een Columbus'ei! Het staat super, bloedje snel en echt fantastisch! Leuk hoor, Auckje

Marguerite zei

Wat is dit mooi zeg!
Ik vind het zo knap dat je een bestaand patroon maakt en dan gewoon lekker je eigen draai er aan durft te geven. Knap hoor!
Groetjes Marguerite

Sis Voorn zei

Goed plan van die border !
Sterkte met je geschilder...

Anoniem zei

Wat moedig om dat los te halen.
Mooie rand geworden

Anja.M zei

Wow ! dat ziet er al erg mooi uit Carin, erg mooi zo die rand.
Quilt groetjes Anja.

Martine zei

Mooi. Dat Floriani lijkt me echt geweldig spul. Lost het op in water?

Ageeth Dorsman zei

Ik vind dit ook wel heel erg fraai zo, met die wat
minder scherpe zigzag! Heel goed verzonnen, mijn
complimenten!
Groetjes van Ageeth

Carin zei

Martine, het lost voor de helft op. Wat er blijft zitten wordt heel erg zacht en soepel.

baukje zei

Goed hoor dat je een alternatief hebt gekozen; Ikd acht eerlijk gezegd ook dat je die ric-rac ging gebruiken en ik dacht ook, net als anderen: nee toch dat zal ze toch niet doen........

Grit zei

Looks really fantastic.

Julie zei

The different border is going to be splendid.

mieke zei

Het ziet er weer heel mooi uit.
grtjs Mieke

Merian zei

Leuk die rand, super idee!
Ik las dat je Jolanda tips had gegeven voor de foto's. Ik gebruik zelf picasa maar zag bij jou nog andere bewerkingen, welke gebruikt jij?
Groetjes Merian

Carin zei

Ik gebruik paintshop pro en photoscape