Privacy verklaring

vrijdag 23 augustus 2013

Busy Times

Als je zo aan het klussen bent in huis, dan pak je niet eventjes snel de intensieve Love Entwined quilt om aan te werken, daarom ook dat die even opgeborgen is totdat we klaar zijn in huis. Maar om nu helemaal niets te doen met naald en draad dat zag ik ook niet zitten, dus kwamen de Antique Fair van Blackbird Designs stofjes op tafel.

When you are so busy with all the work in your house, there is no time for the intensive Love Entwined quilt, so I put that away for now. Till we are done with all the work in our house. But to do nothing with needle and thread, thats not me so I put the Antique Fair from Blackbird Designs fabrics on the table.


Ook pakte ik het template "vijfje" dat eens bij een pakket stofjes zat dat ik gewonnen had bij Quilters Pallet, maar die template had ik nog nooit gebruikt. Steeds als ik eventjes tijd had werd er weer een vijfje getekend.

I also took the "five" template that was given with fabrics I won in a give away by Quilters Pallet some time ago. I never used the template, till now. In the spare moments I had, I drew another piece (I don't know how this template is called in English).


Steeds als ik er een stuk of 4 getekend had, dan knipte ik ze meteen uit ....

When I had drew a few, I cut them out ...

 
en dan werden ze bij de andere op het stapeltje gelegd.

and then I placed them with the others on the pile.


Langzaam aan  groeide het stapeltje. Ik had er niet zoveel nodig, want het wordt een mini quiltje voor op de salontafel.

Slowly the pile grew. I didn't need much because its going to be a mini quilt for our coffee table.


Gisteravond ging ik ze eens uitleggen om te zien hoe het kan gaan worden. Je kunt ze twee aan twee vastzetten ....

Last night I put them on the table to see how it will look when you sew them together. You can sew them two by two ...

 
... of je gooit ze gewoon door elkaar. Ik denk dat ik de eerste versie leuker vind.

... or you can throw them all together. I think I like the first version better.


Zoals je kunt zien, is Bowy ook hard aan vakantie toe met al dat klussen in huis. Dat komt goed uit, want Michiel heeft vanaf morgen ook vakantie. We gaan dan eerst een paar dagen naar Haarlem, voordat we verder gaan met klussen in huis. 
Dochterlief blijft, samen met haar vriend, in ons huis zodat de planten niet zonder water komen te staan, dus dat is ook een geruststelling. Ik meld mij volgende week weer en wie weet staan er dan een aantal vijfjes aan elkaar. Het quiltje krijgt overigens de naam "Busy Times" (Drukke Tijden) en het waarom is wel duidelijk.

As you can see Bowy wants a holiday with all that work in the house. He is lucky because Michiel has from tomorrow his holiday. First we are going  a few days to Haarlem before we go further with working in our house.
My daughter with her boy friend will stay in our house to look after my plants. We wil be back next week and maybe I have sew some pieces together of this new quilt. The quilt will have the name "Busy Times", I think you know why.


30 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

I like that template - I have one for hexies but most of the time I use Inklingo and print my templates straight out onto my fabric but I have printer problems right now - I need to find a good place that sells these acyrlic templates with the holes to mark for stitching.

Rita zei

Dit wordt vast een hele leuke quilt. Eerst even genieten van je vakantie en daarna weer aan de slag me de LE. Fijne dagen. Gr. Rita

Elza zei

Fijne vakantie en dat quiltje komt vast goed.

Jane in Cumbria zei

Het is een Pentagon - wat leuk om daarmee te werken! Het resultaat is mooi, en weer heel anders.

Tineke Machiela zei

dat gaat weer iets leuks worden Carin;)
fijne dagen in Haarlem...

Saskia Smit zei

Leuke strikjes worden het zo.

quilting Jeannet zei

Dat ziet er erg leuk uit Carin, kan me nu voorstellen dat je s,nachts slecht hebt geslapen van mijn kliko avontuur.....hahaha

Thimbleanna zei

Very pretty Carin! I don't remember seeing a quilt pattern using pentagons before -- it looks like a fun little quilt!

Floor zei

Lekker lapjes zoeken en knippen is een heerlijk ontspannend werkje.
Wat een leuke vorm is dit, weer eens wat anders.
De eerste foto, daar vind ik ze ook het mooist.
Geeft wat meer rust dan alles door elkaar.
Genieten maar van Haarlem, en daarna weer klussen.... dat is minder.
Maar straks is het mooi en kan je weer lekker los met je quilts.
Groetjes,
Floor

Ageeth Dorsman zei

Dat is zeker een ideaal werkje voor tussen-het-klussen-door, en z'n naam is wel heel erg leuk
verzonnen! Veel plezier met het leuke 5-jes patroontje, en uiteraard ook in Haarlem!
Groetjes van Ageeth

Monica zei

Wat ziet dat stapeltje lapjes er leuk en vrolijk uit, Ga lekker genieten in je vakantie en je zult zien dat je busy times er straks schitterend uit gaan zien

Sis Voorn zei

Mij bevalt ook ontwerp nr. 1 het beste :)
Veel plezier in Haarlem

Stephany zei

Hé wat leuk die vijfjes! Ze lijken een beetje op de applecore (zo per 2 gelegd) maar eenvoudiger om te naaien. Het doet me er aan denken dat ik ook nog een mallenset liggen heb, daar kan ik ook eens mee experimenteren. Want had net ook een leuke charm pack mee van op reis in Schagen,ideaal voor een klein projectje.

Angie in SoCal zei

Another very interesting template shape. I like your first version too. Thanks for sharing!

Hennie zei

Dat ziet er nu al mooi uit en ze zitten nog niet eens aan elkaar ! ! !
Mooie kleuren gebruik je.

Fijn weekend Hennie.

Anoniem zei

That is a nice template and the fabric gorgeous, your quilt is going to look lovely. Have a lovely holiday.

Melody zei

I love the results of this template shape. Please give little Bowy a pat from me - he is such a cutie

Marijke zei

Geniet van je dagen samen!
Wordt leuk het quiltje!
groetjes van Marijke

Susan zei

Antique Fair is such a pretty range....one of my favourites. I like your shoes in pairs. Enjoy your trip, and your renovations,

Verona zei

Fijne vakantie.

Judith zei

Vergeet niet om een hofjes wandeling te maken in Haarlem, kun je op t VVV halen en is echt super leuk. Busy times is enig! Geniet van jullie vrije dagen

jolanda zei

Leuk die vijfjes! In de eerste versie lijken het net allemaal strikjes dus dat past dan weer goed bij Bowy. ;-)
Heel veel plezier alvast in Haarlem... rusten jullie maar lekker uit want dat hebben jullie wel verdiend.

Lida zei

Succes met het klussen en je hebt een schattig ontwerp zo met die twee aan elkaar! Groetjes
Lida

marianne zei

Veel plezier met afentoe een paar steekjes.
Eerste foto ziet er goed uit !!

Anoniem zei

Veel pleaier en ook sterkte :)

--Josie--

Anoniem zei

plezier

Dear Jo zei

Dit wordt heel erg leuk. Die stoffen zijn ook zo mooi!
En de LE is inderdaad geen project voor even tussendoor. Ik doe er ook iets simpelers bij.

Julie zei

Enjoy your time away. The mini quilt is beautiful colours.

Avondster zei

Als je de eerste of de tweede versie maakt zal dat zeker een leuk quiltje zijn. Er zijn prachtige stofjes.
Groejtes
Martina

Soma @ inkTorrents.com zei

Hope you are having a good time in Haarlem. The fabric set for this quilt is beautiful.

-Soma