Privacy verklaring

vrijdag 5 oktober 2012

Scrappy stars top ready

Nu de kruispuntjes veel beter staan, had ik de top van de Scrappy stars zo in elkaar staan. Ik kreeg wel van enkele lezers de vraag of ik die sterren wel goed in elkaar had gezet, omdat ze niet op elkaar aansloten. Op dit plaatje zie je wat ze bedoelen ...

Now I can manage to stitch the crossroads, I had finished the top of the Scrappy stars in no time. I also got some replies from readers who thought I didn't sew the stars in the right way. On this picture you can see what they thought was not good ...


Ik moest er wel mee lachen want dit was nu precies de bedoeling van die sterren. Ze horen ook niet passend aan elkaar gezet te worden. Dat kan ook niet omdat, als ze erop genaaid zijn, je het blok doormidden snijd en je hebt dan ook geen extra naadtoeslag.

I have had to laugh because this was precisely the intention of those stars. They aren't suppossed to fit.That also can not, because as you have stitched them, you cut the blocks in half and you don't have no extra seam.


Nu dit opgehelderd is, zal ik de top laten zien. Ik ben er tevreden mee en vind hem echt leuk geworden. Het pakket kocht ik bij De Quiltsteek in Best.

Now that this is cleared, I can show you the finished top. I'm happy with it and realy like this quilt. I bought the complete kit from De Quiltsteek in Best.


Ook was ik al enige tijd aan het kijken naar een leuk patroon voor een kerstquilt met gingerbreads, want dat is toch wel een van mijn favoriete kerst onderwerpen. En ik vond er een die ik meteen leuk vond bij Michelle Ridgway uit Australie. Ik bestelde het patroon en het was binnen 2 weken binnen, dus ik kan eraan beginnen.

I also was watching for a nice pattern of a christmas quilt with gingerbreads, because this is one of my favorite christmas themes. I found one by Michelle Ridgway from Austalia and orderd it. It was delivered in 2 weeks, so I can start.


Als je op de blog van Michelle kijkt dan zie je de quilt heel duidelijk. Even HIER klikken en dan een stukje naar beneden scrollen.

If you look on the blog of Michelle you can see a picture of this quilt. Just click HERE and scroll a bit down.

8 opmerkingen:

Deb zei

Your scrappy stars look wonderful. I jut love the fabric that you're using!

Ann zei

Hoi Carin,
Twee hele leuke quilts! Ik ben benieuwd hoe je de scrappy stars gaat doorquilten en hoe de christmas bakery er gaat uit zien.
Veel plezier er mee!
Groetjes,
Ann

cucki zei

beautiful fabrics..
have a lovely weekend xxx

Lida zei

Wat is hij mooi geworden en prachtig de hoekjes op elkaar! Fijn dat het zo goed lukte! Ik vind het een te gekke top met die mooie stofjes! Veel plezier met je nieuwe! Knuffel
Lida

Roos zei

Wat is hij mooi geworden Carin.
Groetjes Roos

Iris zei

Hoi Carine, ben super benieuwd naar je bakeshop quilt, hij ziet er heel leuk uit !

Margott zei

Your stars are wonderful!!!!! This quilt is beautiful!
Huggs!

Anoniem zei

Je sterrenquilt is leuk geworden,en dat de sterrepunten niet aansluiten vind ik zo in z'n geheel helemaal niet storend.
Succes met het doorquilten en je nieuwe kerstquilt.
zonnige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe