Privacy verklaring

maandag 1 oktober 2012

Friends with the sewing machine ?

Kun je dan toch vrienden worden met je naaimachine? Het lijkt erop, want nadat ik de 9 blokken van de Scrappy stars aaneen had gezet, wilde ik nog wat meer oefenen op de kruispuntjes. Ik had nog steeds de 12 blokken van de Celtic BOM liggen die vorig jaar door Marianna was georganiseerd en die nog aan elkaar gezet moesten worden. Als je HIER klikt dan zie je alle 12 blokken met hun betekenis.

Is it possible that you can be friends with your sewing machine? I think so, because when I had sew the 9 blocks of the Scrappy stars together, I wanted to practice some more on those crossroads. I still had the 12 blocks of the Celtic BOM that I made last year and was organizing by Marianna. I only had to sew them together, so that would be a great practice. If you click HERE you can see all the 12 blocks and what they mean.


Eerst moest ik op 4 blokken de namen borduren van de 8 jaarfeesten (de sabbats) die op de hoeken gezet zouden worden. Dit was gelukkig niet veel werk.

First I had to stitch the names of the 8 festivals (the sabbats) that I wanted to put in the corners of the quilt. Luckily this was not much work.


Daarna kon ik beginnen met het in elkaar zetten van de quilt. Elk kruispunt werd zorgvuldig vastgespeld op de manier die Lida vertelde in het vorige logje.
--- Eerst een speld kaarsrecht naar beneden op de juiste plek prikken, stof strak houden en er dwars een speld op steken zeg maar ongeveer 1 cm. van de naad, dan pas de andere speld precies in de naad weg steken. ---
Voor mij was dit de gouden tip want met deze methode lukte bijna elk kruispunt.

Then I could begin with stitching the top together. Each crossroad I pinned carefully the way Lida explained in the previous post.
--- First put a pin straight down on the crossroad, hold the fabric tight and then put a pin cross wise about 1 cm. of the seam. After that adjust the other pin exactly in the seam and after that you can take the pin away that was cross wise pinned. ---
For me this was the golden tip because when I did it this way, the crossroads all came out good.


Verder wil ik iedereen bedanken die me tips gegeven heeft, zo leer je nog eens iets. Wel staat er nu een nieuwe naaimachine op mijn verjaardagslijstje die zeker een boventransport heeft. Het duurt nog een paar weken voor ik 50 wordt, maar ik ben me al aan het oriƫnteren.
De quilttop kreeg ik gisteren helemaal in elkaar gezet. Het doorquilten moet nog even wachten tot dat weer lukt met mijn elleboog, maar in elk geval is deze nu zover klaar en kan ik terug naar de Scrappy stars.

I want to thank you all for the great tips you gave in the previous post, this way I could learn a lot. In a few weeks I will be 50 and I have ask for a new sewing machine, one that is more suitable for quilting.
I finished the quilttop yesterday but with quilting the top I have to wait till my elbow is health. But for now this one is done and I can go back to my Scrappy stars.


10 opmerkingen:

Anoniem zei

prachtige quilttop, en wat leuk dat je de naaimachine hebt ontdekt...en veel plezier met het uitzoeken van een machine.. Bernina is een heel fijn merk;-)

AnitaS zei

Je kruispuntjes zijn prachtig. Heerlijk he als iets lukt.

Deb zei

The quilt looks wonderful Carin!

cucki zei

so pretty xxx

Marijke zei

Prachtige kruispuntjes!
groetjes Marijke

Lida zei

Weet niet wat voor machine je hebt, maar voro sommige kun je een los boventransport kopen, heb ik ook bij mijn Singertje gedaan! Fijn dat het zo goed lukt! Knuffel
Lida

Journeys to Scotland zei

your quilt is so colorful and i hope you will get a new sewing machine for your birthday. :)

Unknown zei

Oh het is een zeker mooie geworden.

Guusje, zei

Wat goed dat het je toch is gelukt, hij is erg mooi geworden.

Anoniem zei

Dat ziet er heel mooi uit, prachtig werk !!
Een hele fijne dag !!!