Privacy verklaring

vrijdag 14 september 2012

Social media and Irish Circles

Vanmorgen las ik op Jeannet's blog dat er een stukje in de Libelle stond over dat social media een aanvulling moet zijn in je leven en niet een vervanging van je sociaal leven. En daar ben ik het wel mee eens. Soms lijkt het wel of internet het belangrijkste is in iemands leven, want loop maar eens door de stad .... hoeveel mensen zie je dan nog praten met elkaar? De meeste zijn allemaal met hun telefoon bezig. Onderstaand plaatje zie je meer en meer verschijnen in ons dagelijkse leven.

This morning I read on Jeannet's blog that in a Dutch magazine was an article about that social media should be a supplement in your life and not a replacement of your social life. And I do agree. Sometimes it seems that internet is the most important thing  in someones life, for example ... when we walk through the city,  how many people see you still talk to each other? Most are all busy with their phone. Below picture you see more and more appear in our daily lives.


Ik vind internet leuk voor thuis maar daar houdt het dan ook op, voor ons geen telefoon met allerlei verbindingen met internet. Als wij van huis zijn, dan hebben we onze oude nokia 3310 bij ons om eventueel de ANWB te bellen. Wij hoeven dan niet te kijken of er emails binnen gekomen zijn of om te zien of er iets op facebook geschreven is, dat zien we wel als wij weer thuis zijn. En toch worden we vaak vreemd aangekeken als ik dat vertel. Is het internet dan zo belangrijk geworden?

I find internet fun for home but thats all, we don't need a phone for us with all kinds of connections to the internet. If we are from home, then we have our old nokia 3310 with us to possibly call help by car trouble. We don't have to look then whether or not there are emails arrived or to see if there is something new written on facebook, that we can check if we are back home. And yet we are often viewed as strange when I tell that. Is the internet become so important?

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het ook leuk om mijn blog bij te houden of om eventjes op facebook te kijken en daardoor weer nieuwe online vrienden te leren kennen. Nog leuker vind ik het om ze dan in het echt te ontmoeten en dat zou niet mogelijk zijn geweest zonder internet. De wereld wordt kleiner met internet ...
Hadden wij geen internet gehad, dan had ik ook nooit dit patroon kunnen bestellen; Irish Circles van Karen Cunningham. En wat ben ik hier blij mee, want ik vind het een superleuke quilt. Ik begin er voorlopig nog niet aan maar ik kan wel al bedenken welke kleuren ik wil gaan gebruiken.
 
Don't get me wrong. I also find it fun to write on my blog or check out facebook  for a moment and get to know new online friends. I find it even more enjoyable  to meet them then in real life and that would not have been possible without the internet. The world becomes smaller with internet ...
Did we had no internet, then I could not have had order this pattern; Irish Circles from Karen Cunningham. And I'm very happy with it, because I think it's a beautiful quilt. I will not start with this one yet but I can already think of what colors I'm going to use.
Wat ik bedoel te zeggen met dit verhaal is dat je een balans moet vinden tussen social media en je sociale leven. Internet is misschien belangrijk in ons leven, maar niet HET belangrijkste :-)
Zo ... en nu ga ik eens kijken of het me vandaag lukt om eens een blok te patchen voor de quilt Stil geluk, want het is ruim 3-4 maanden geleden dat ik voor het laatst een quiltblok gemaakt heb vanwege die tennis elleboog. Iedereen een fijn weekend gewenst !

What I mean to say with this story is that you must find a balance between social media and your social life. Internet is maybe important in our lives, but not the MOST important thing :-)
So ... and now I'm going to see if I can patch a block for the quilt Silent happiness, because it is more than 3-4 months ago since I made a quilt block because of that tennis elbow. I wish everyone a nice weekend !

19 opmerkingen:

Anoniem zei

prachtig patroon, dat wordt een feestje om te maken

AnitaS zei

Mooi is die Irish quilt. Als je de naam van je quilt noemt wordt ik toch een beetje trots. Quilt ze.

Carin zei

Ik ben ook reuze blij dat jij deze naam bedacht heb want hij is ook MOOI !

Deb zei

I can't agree with you more Carin. I dislike that people use cell phones and texting as a communicating tool than picking up the phone and calling. It feels so cold and we lost sense of the person I think.

Now, with that said, I love that quilt and I must find the pattern. It's beautiful!

Anoniem zei

Ik ben het helemaal met je eens Carin en ik vind het patroon Irish Circles geweldig! Succes met je stil geluk quilt.

groetjes,

Saskia

quilting Jeannet zei

Ja, wij worden ook altijd een beetje meewarig aangekeken als we weg zijn zonder telefoon, of erger nog...dat we helemaal geen 06 nummer hebben..........Maar een rust dat het geeft joh, ik hoor alleen de vogels zingen als ik fiets en wandel, helemaal toppie! En ben ik weer thuis, dan ben ik weer bereikbaar, hoe simpel kan het leven zijn?

Rita zei

ik ben het helemaal met je eens, en je patroon vind ik een plaatje. gr. Rita

quilting Jeannet zei

Carin, vergeet ik je nog te vertellen dat ik het een dot van een patroon vind!Dat zal heerlijk werken zijn daaraan, steeds een ander patroon.

cucki zei

aww the quilt is so lovely xxx

Oude lappen zei

Helemaal juist hoor, ik heb mijn mobieltje ook alleen maar bij voor ingeval er iets moest gebeuren onderweg. Mijn omgeving weet dat en wij krijgen dan ook weinig telefoon per gsm.
Het patroon dat je kocht is geweldig, ben benieuwd naar het resultaat.
Liefs Liliane

Ansje zei

Prachtig patroon Carin!! Ik wordt niet meewarig aangekeken, ik kijk de ander meewarig aan hahahaha. Kompleet met hoofdtelefoon. Ach ja, ieder zijn lol. Oke zijn wel meest jongeren.
Groetjes Ansje

sylvia zei

ga jij maar lekker je blok maken, geniet ervan als je tennisarm het toestaat en laat je niet storen door whatsappen (oid), tweets en al die andere toestanden!
Ook DH en ik, DD en haar DH hebben nog hele gewone simpele Nokiaatjes!!!
Mailen kunnen we thuis wel......;)
Maar toch zijn wij ook modern, hoor, sinds een half jaartje hebben wij een TomTom, dus uitdraaien van Routenet is voor ons verleden tijd........;)
groetjes, Sylvia

jacq zei

zo waar wat je schrijft,ook wij hebben een simpelmobieltje ook om de anwb te bellen in geval van nood,en hij word pas vervangen als hij het niet meer doet, de pc naar boven verhuisd want ik zat er wel heel veel achter, maar net wat je zegt, internet levert leuke contacten op,mijn bee groep zou ik anders niet ontmoet hebben

jolanda zei

Helemaal mee eens Carin! Het internet kan erg handig zijn en ook best leuk wanneer je ziet hoeveel mooie dingen je kunt vinden en hoeveel lieve mensen je tegen kunt komen, maar het moet niet je leven overnemen.
Zelf ben ik ook gaan minderen, want ik wil in mijn vrije tijd toch ook wel graag lekker gaan handwerken. ;-)

Anoniem zei

eigenlijk wil ik deze quilt ook wel gaan maken hij is geweldig maar dan vraag ik aan jou hoe kan ik het patroon bestellen want na zoeken op haar blog? kwam ik er niet goed achter hoe dus kan jij me helpen? lenie

Anoniem zei

de boeken van beverly vind ik heel mooi om te lezen en ik heb er zelf al een paar deze ken ik nog niet wat vind jijer over/van? lenie

Carin zei

Lenie als je op haar blog kijkt, dan zie je onder haar foto (aan de rechterkantkant)staan: VIEW MY COMPLETE PROFILE. Als je daar op klikt dan zie je op de volg. bladzijde het woordje EMAIL staan onder haar foto waar je op kunt klikken. Je kunt haar een email sturen en zeggen dat je interesse in het patroon. Mocht je er niet aan uit komen dan kun je me ook prive mailen. Aan de rechterkant hier op mijn blog zie je ergens een plaatje waarop je kunt klikken om me te mailen.

Carin zei

Ik vind al haar boeken geweldig en deze serie was ook weer prachtig om te lezen (Annie's volk)

Daniëlle zei

Gelijk heb je hoor! Gaaf patroon van Karen! Die kleurtjes ... hmmm! Heel veel plezier met het uitzoeken van de stofjes als het zover is! Mooie dag, liefs, Daniëlle