Privacy verklaring

maandag 20 augustus 2012

From photo to cross stitch

Mijn zus had van haar dochter Amy een foto om laten zetten naar een borduurpatroon toen Amy nog heel jong was. Ze begon met borduren en na enige tijd stond het gezicht en de trui erop, daarna bleef het door gezondheidsredenen liggen. Een tijdje terug vroeg Amy, inmiddels 23 jaar, aan Michiel en mij of een van ons het af wilde maken. En zo kwam het dat Michiel met dit werk verder ging. Na enkele weken flink borduren staat nu ook de hele donkere achtergrond erop en de haren.

My sister had a photo from her daughter Amy transfered into a cross stitch pattern when Amy was still very young. She started with this work and soon she had stitched the face and her sweater but then she got health problems and the stitching was put away. A little while back Amy ask Michiel and me if one of us could finish this piece. Michiel started with it and after a few weeks of stitching he now has finished the rest (the dark background and Amy's hair).


Zelf ben ik nog steeds bezig, in zoverre als het gaat met mijn tennis elleboog, met de stitcheries voor de Home Sweet Home quilt. Maar nu het zo ontzettend warm is gaat het nog langzamer. Als je ook maar even buiten komt dan lijkt het net of er constant een hete föhn op je gericht is. Verder doe ik ook veel lezen en afgelopen vrijdag was ik in de bibliotheek om mijn boeken op te halen die ik gereserveerd had. Ditmaal waren het:
Beverly Lewis - De bloeitijd (3e deel uit de De Roos serie)
BJ Hoff - Rachels geheim
En de 3 boeken van Beverly Lewis uit de serie Annies Volk;
Onrustig hart - De vreemdeling - De broeders.

I'm still busy with the stitcheries for the Home Sweet Home quilt, so far as it goes with my tennis elbow. But the weather is very hot here so its going very slow. If you go outside its like they are holding a hot hairdryer in front of you. I also do a lot of reading and last friday I went again to the library to get some books. This time the books are:
Beverly Lewis - The mercy (3th book from The Rose Trilogy)
BJ Hoff - Rachel's secret
And the 3 books from Beverly Lewis from the Annie's People series;
The preacher's daughter - The englisher - The brethren.



8 opmerkingen:

cucki zei

wow this photo stitch is so lovely..
well done.
yummy books.
happy reading x

AnitaS zei

Wat zal ze daar blij mee zijn als het af is. Wat leuk om dan een geborduurde jeugdfoto te krijgen. Goed leesvoer, lees ze.

Miss T. zei

Leuk zo een foto en ook veel werk om eerlijk te zijn. Ik denk dat elk borduurstertje nu wel even op 'pauze' staat, ook ik, te warm en ik krijg zweetblaasjes op armen van de inspanningen die ik doe in 't warme weer. Dus geniet maar van de boeken en de rust want straks gaat het weer frisser zijn en dan kunnen we onze energie gebruiken om te borduren.
Verzorg je lieve Carin xxxx

Marion zei

Wat wordt het een prachtig borduurwerk. Je hebt weer mooie boeken uitgezocht. Geniet van het mooie weer en neem je rust.

Lieve groetjes van Marion

Elza zei

Lief dat jullie dit borduurwerk afgemaakt hebben, en succes en voorzichtig aan met je arm.
Ga maar lekker lezen, hier in Friesland is het kil aan het worden.

Journeys to Scotland zei

what an amazing idea to copy the picture and then cross stitch it. it will be beautiful when it's all finished. this summer has been a good one for reading. glad you found some books to read at the library. happy reading!

Elly's freubel hoekje zei

Petje af voor Michiel hoor wat een monnikenwerk heeft hij in korte tijd verricht!
En een schatje is het zeker, ze zal blij zijn met haar foto zoveel jaar na dato
Fijn dat je weer leesvoer hebt
Rustig aan met je arm!
Grtjs.Elly

Anoniem zei

That photo cross-stitch is amazing! Michiel does lovely work. Enjoy your reading!