Privacy verklaring

zondag 3 juni 2012

What do you do ...

Wat doe je op een regenachtige zondagmiddag als je niet veel mag handwerken. Juist ... je haalt oude handwerk tijdschriften van zolder en gaat die doorbladeren in de hoop nog wat leuks tegen te komen dat je in de toekomst nog eens wilt maken.

What do you do on a rainy sundag afternoon. Right ... you take old craft magazines from the attic and start reading because maybe I come across something I want to make in the furure.


Het tijdschrift Ariadne blijft mijn favoriet en in mijn bezit zijn de jaargangen 1980 t/m 1996. Daarna stopte ik met mijn abonnement want het werd meer een woontijdschrift dan een handwerktijdschrift. Nog altijd denk ik terug aan de gezellige tijd dat elke maand dit prachtige tijdschrift op de deurmat viel en ik blijf het jammer vinden dat het in deze vorm niet meer bestaat.

The magazine Ariadne stays my favorite and I have the complete years of 1980 till 1996. Then I stopped my subscription because the craft magazine turned into a living decoration magazine. I still can think back to that wonderful time when this magazine fell on my doormat and I find it sad that they stopped with it as a craft magazine.


Waar ik ook vrolijk van wordt is de dubbele jasmijn die volop staat te bloeien in de voortuin. Van de week heb ik 3 mooie takken afgeknipt en in de vaas gezet en ze verspreiden een heerlijke jasmijngeur in de woonkamer nu.

I'm also happy with my double jasmine in the frontgarden that is blooming so beautiful. I cut 3 twigs from the plant and put them into a vase and now they spread their jasmine odor through the livingroom.


12 opmerkingen:

Supergoof zei

Helemaal gelijk!
Ik genoot ook van de foto's, alle mooie brei, borduur en haakwerken.
Dat nou niemand van een uitgeverij snapt dat wij die oude Ariadne ZO MISSEN!
Fijn verhaal!
Zet 'm op!!!!!

Lida zei

Heeerlijk dat neuzen i oude bladen, maar ik hou ondertussen wel een oog op het schitterende gebeuren in London! Prachtig die Jasmijn, dat zal heerlijk ruiken! Groetjes
Lida

Verona zei

Ik vind het ook heel leuk om in de oude ariadne te neuzen. Had er van de week nog met mijn moederover dat ik de oude vorm mis. Gelukkig heb er ook een hele stappel liggen

Ansje zei

Helemaal met je eens Carin. Daarnaast was er voor de jongens een blad dat heette "Na vijven". Maar spreek ik wel over langer geleden hoor. Echt uit mijn jeugd ahum.......
Jammer dat het niet zo gebleven is met de Ariadne......Tja..
Groetjes Ansje

Anoniem zei

prachtige bloemen,
idd jammer dat er niet meer zo'n mooi tijdschrift is...

Jennifer M. zei

Lovely Jasmine flowers. I bet they smell heavenly. :)

Jen

Hennie zei

Wie wat bewaard heeft iets om op terug te kijken geweldig waren die ariadnes.
Heerlijk de geur van jasmijn in je huis.

Fijne zondagavond Hennie.

Anoniem zei

Die oude ariadne's zijn echt heel leuk. Ik heb er een aantal van mijn moeder gekregen en ik ben het helemaal met je eens, toen was het tijdschrift veel leuker.
Wat een mooie jasmijn. Ze ruiken heerlijk. Ik heb er een in de achtertuin, die heb ik een paar jaar geleden gered, toen de openbare plantsoenen hier in ons stadje helemaal gesloopt werden. Daar heb ik ook twee forsythia's gered ; )
groetjes

Yvonne aka sommeke zei

Fijn toch dat je je even kon vermaken met die mooie Ariadnes!
Wel balen dat je voorlopig niet kan handwerken....
'k Wens je snelle beterschap met elleboog en rug!

Betsie zei

Toevallig heb ik ook een paar jaargangen van oude Atiadnes van de zolder gehaald, gezellig om daar weer in te neuzen!!!!
Vanaf 1974 t/m 1999 heb ik ze in m'n bezit, toen het een woonblad heb ik hem ook opgezegd!
Maar ik zou ook zó graag die oude Ariadne weer terug willen!!!!

Unknown zei

Een mooie bezigheid en vervanging van handwerken. Ik ken het blad ook. Mijn moeder is er lid van geweest, ook heb ik wel eens paar nummers gehad van nu. Maar inderdaad jammer dat er geen echte handwerkblad er in die vorm is.

Schitterende bloemen

Ann zei

Hoi Carin,
Ik ken de Ariadne ook en heb er ook een paar jaargangen van. Ben ermee gestopt toen het inderdaad meer een interieurboekje werd!
Mijn ouders hebben boerenjasmijn in de tuin staan en het geurt inderdaad heerlijk!
Veel kwijlplezier ;-)
Groetjes,
Ann