Privacy verklaring

woensdag 6 juni 2012

It can take months ...

Gisteren was ik weer bij de fysio en onder het nogal pijnlijk masseren van de elleboog kwam het weer ter sprake dat mijn tennis elleboog een langdurige kwestie zou zijn. Ik knikte dapper van ... ja dat heb ik begrepen, met in mijn achterhoofd dat ze een week of 6 tot 8 zou bedoelen.
Ik viel dan ook bijna van mijn stoel af toen ze zei dat ze toch echt 4 tot 6 MAANDEN bedoelde !! Slik ... En tot die tijd mag ik echt alleen maar beperkt handwerken. 
Ik handwerk al meer dan 30 jaar en dan ineens zomaar ... beng ... pets ... elleboog kan niets meer hebben. Mag ik even heel diep zuchten?
Ik bekijk het maar van de positieve kant want er zijn veel ergere dingen die je kunnen overkomen. Om dat gevoel maar te behouden koos ik gisteren dan ook voor een knalroze tape voor over mijn arm en ik voelde me meteen een stuk vrolijker !

Yesterday I was again by my physiotherapist and while she was busy with my tennis elbow, she said again that this would take a long time to heal. I nodded brave that I understood because I thought she means 6 till 8 weeks.
I almost fell of my chair when she said that she was meaning 4 till 6 MONTHS !! Sigh ... and till that time I only may stitch a little bit each day, not more. How can it be that after 30 years of stitching suddenly my elbow is saying stop here and no further.
Well ... I'm looking it from the bright side because there are more worse things that can happen to you. Too hold on to that feeling I choose this time for a bright pink tape for over my arm and I immediately felt a lot merrier.


En dan wil ik jullie ook nog even vertellen dat Helen van Hugsnkisses een mooie give away heeft (ja ik weet dat dit mijn kansen verkleint, maar iedereen verdient zo'n mooi patroon). Ze heeft namelijk een nieuwe quilt ontworpen en het is een snoepie !!

And further I want to tell you that Helen from Hugsnkisses has a beautiful give away  (yes I know that this reduces my chances, but everyone deserves such a beautiful pattern). She has designed a new quilt and its so beautiful !!

(picture from Helen's blog)

Allemaal clamshells met hier en daar een mooie stitcherie. En mocht ik niet in de prijzen vallen ... in november wordt ik 50 en dan heb ik meteen iets voor op mijn verlanglijstje :-)

Many clamshells with here and there beautiful embroidery. And if I don't win it then I put it on my wishlist for november when I will be 50.

 (picture from Helen's blog)

24 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Het is zeker niet leuk maar de tape is je van het. Bij mij is het ook al een paar keer gebruikt en ik ben er blij mee, ook voor mijn tennisarm. Doe het rustig hoe moeilijk het ook is want je hebt er later plezier van.
Groetjes Anita

Anoniem zei

ai dat is balen, begrijp het heel goed hoe #$@#$ je je moet voelen...
beterschap voor je ellebogen,

Dat is een mooie give away;-)

sylvia zei

Balen, Carin!!! Ik weet hoe het is om niet te kunnen doen wat je graag wilt.....;(
Heel veel sterkte, groetjes, Sylvia

Ann zei

Hoi Carin,
Wat jammer nou dat het langer gaat duren dan gedacht. In elk geval heb je nu een heel funky verband! ;-)
Ik ga zeker meedoen aan de drawing, maar mocht ik winnen en hier niet direct aan beginnen, dan weet ik naar waar ik het kan sturen! ;-)
Fijne avond nog!
Groetjes,
Ann

Petites xxx et Cie zei

Take care Dear Carin!
BIsxxx

Lida zei

Wat een geweldige quilt is het hè? Ik vind het helemaal niet erg dat je ook meedoet, misschien als we winnen kunnen we samen het patroon delen! Afgesproken? In ieder geval komt hij ook bij mij op mijn lijstje! Maar als het patroon alleen te koop is dan vind ik dat ook prima! Afwachten en ik wens ons allebei succes! Groetjes
Lida

Anoniem zei

Hoi Karin

ik vind het heel spijtig voor je dat je zo een lange herstelperiode in het vooruitzicht hebt.
Heb je misschien al eens acupunctuur overwogen?
Ik heb lang met mijn schouders gesukkeld, ben er zelfs medisch ongeschikt voor verklaard met ontslag als gevolg.
Ik heb een koreaanse dokteres ontmoet die me op ongeveer 4 maanden van mijn problemen afgeholpen heeft ondanks dat de reguliere geneeskunde me gezegd had dat dit onomkeerbaar was, dat ik enkel kon hopen dat het niet erger zou worden.

Misschien een tip voor je, wat ik heb laten doen is koreaanse acupunctuur.

Groetje
Ingrid

Mocht je interesse hebben mag je me altijd mailen ingridfa@skunet.be

Ansje zei

Ha Carin, Meid wat een tegenvaller voor je...... Pppff en maar weer aanpassen dus. Nee dit is echt wel even balen voor je en dat mag best natuurlijk. Jezelf daarna maar bij elkaar rapen en verder gaan met roze tape op de arm.
Wat een waanzinnig leuk patroon is dat touwens. Net een schouwburg met publiek.
Groetjes Ansje

Fem zei

Dat is balen Carin, veel sterkte gewenst.
groetjes Fem

Annie zei

Sometimes these bodies just don't want to play nice. And it always takes some mental adjustment when things that have worked so well suddenly fail us. But 4-6 months will fly by... you'll be ready for fall/winter holidays!

Big hugs..

Annie zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
mieke zei

Dat is inderdaad een flinke tegenvaller. Gun jezelf echt de tijd en laat die elleboog goed rusten.
Heel veel sterkte.

Tania zei

Oei, dat valt eventjes niet mee, zo'n lange periode. laat de moed niet zakken! Je kan uitkijken naar een leuke verjaardag en bijhorende cadeautjes ;-)

Unknown zei

Carin, I have not been keeping up with my friends lately and I am so sorry to find out you have problems with your arm. I know it must be hard for you to keep away from needle and thread. Do what the doctor says and in no time you will be 100%

Stitching Noni zei

Oh Carin, that is just so unfair! I do hope that your elbow heals quicker than that.... Why do our bodies do this to us?!

Supergoof zei

Zet 'm op lieve meid!
Misschien moeten we je verjaardagscadeau wat naar voren gaan schuiven, dan heb je wat afleiding?

Janet zei

Bleh! dat zijn berichten die je liever niet hoort. Veel sterkte om de 'rust-periode'vol te houden!!
groetjes janet

Anoniem zei

Oh, da's even een tegenvaller... Sterkte ermee!

Dear Jo zei

Nou moest ik wel even grinniken om je verhaaltje over de kleur van je tape. Niet over de tenniselleboog, hoor, maar dat weet je wel :(((
Ik heb tape op mijn rug en schouder zitten en mijn Fysio had alleen huidskleur. Ja, zei hij, "ik moest allerlei kleurtjes aanschaffen zeiden ze op de cursus, maar ik zie daar het nut niet van". Mij maakte het ook niet uit, want het zit uit het zicht. Maar jou heeft het dus toch opgevrolijkt :)))) Zal het tegen hem zeggen!!!! Hou goede moed!!!

Rita zei

Joh wat sneu, dat het zo lang gaat duren. Maar neem de tijd en pak een boek en wie weet kun je toch af en toe een steekje doen. Sterkte in elk geval. gr. Rita

Anoniem zei

Lieve Carin, het hoeft niet altijd zolang te duren die tenniselleboog, dus blijf optimistisch!! Groetjes WilmaO

Elly's freubel hoekje zei

Heey Carin,
Brrrr wat een domper voor je
Jou handen moeten die prachtige creatie's met je borduurtjes en lapjes kunnen creeren zonder die ellendige pijn
Ik vind je tape wel blits, toch hoop ik dat je hem heel snel mag laten verwijderen
Ik blijf in ieder geval voor je duimen op een goede en hopelijk vlotte genezing
Heel veel beterschap!
Dikke ... toch voorzichtige knuf met heel veel positiviteit erbij
Hou moed!!!
Liefs Elly

Veronica zei

Oh, I hope your elbow heals soon. Please do take care!

Hugs,
Veronica.

Saskia zei

Wat een vervelend bericht Carin! Ik hoop voor je dat het meevalt en niet zo lang gaat duren.

Sterkte!

groetjes,

Saskia