Privacy verklaring

donderdag 9 februari 2012

March Cottage

Nadat ik het borduren vanmiddag af had, heb ik de maart cottage maar meteen afgewerkt en zo ziet hij er nu uit.

After the stitching this afternoon, I finished the March cottage into an ornament and this is how it looks like.

Fabric: 28 tea-dyed jobelan
Threads: DMC, Nina's threads, Wisper and Victorian Motto
Chenille: Victorian Motto

De kleuren heb ik  weer iets veranderd, hier zie je de kleuren zoals ze op het patroon staan.

The colors I changed again a bit, here you see the colors as on the chart.


En dit zijn de kleuren die ik gebruikt heb, zoals je ziet is het rose bij mij een oranje tint geworden.

And these are the colors I have used, as you can see I changed the pink into a orange color.

DMC (B5200, 3031), WDW (Pecan), Nina's Threads (Apricot, Pine tree, Spring grass), Wisper (W88) and Victorian Motto (Autumn orange)

De schaapjes heb ik met Wisper geborduurd, dat is een mohair draad en de schaapjes worden zo heerlijk wollig.

The sheep I stitch with Wisper, this is a mohair thread and the sheep look now very wooly.


En net als de vorige 2 maanden heb ik de bloemen boven- en onderaan weer gedaan met een speciale steek, ditmaal de spiderweb steek ipv in kruissteek zoals op het patroon staat.

And just as the 2 other months I have stitch the flowers on top and bottom with a special stitch, this time the spiderweb stitch, instead of the cross stitches as charted.


39 opmerkingen:

Marijke zei

Wat een leuk borduurwerkje ja het oranje borduurgaren helemaal geweldig!
fijne dag,
groetjes Marijke

Anoniem zei

super mooi Carin, echt mooi hoe je speelt met de kleuren en de steekjes!

Stitching Noni zei

Carin, that is simply gorgeous. Such a cute finish! Love the way you changed the colours - and I actually think your colour way looks nicer! (Don't tell anyone that I said that though!!) :o)

http://firefliescatsinthegarden.blogspot.com.au/

Ann zei

Hoi Carin,

Wat doe je me aan? Nu is de verleiding om al die huisjespatronen aan te schaffen alleen nog maar groter geworden! LOL!!!

B.t.w. heb je al het april-huisje gezien? In het lavendel = één van m'n favoriete kleuren! En oh ja, ze heeft ook nog een leuk taartenpatroon uitgegeven!

Groetjes,
Ann

Francien zei

Wat is het prachtig geworden Carin....zuke mooie en fijne steekjes en zo leuk dat je je eigen draai eraan gegeven hebt...dat maakt het heel persoonlijk....schitterend!!... groetjes Francien.

Lesleyanne zei

Another beautiful finish Carin. Love the colours you used. You are making it very hard to resist these lovely cottages.

sylvia zei

hallo Carin, ben ik weer......had veel te weinig tijd (nu nog) om alle blogs te lezen!
Jij schiet lekker op met je maandornamentjes, heb ik weer de verkeerde leverancier gekozen??? Ik heb alleen januari nog maar!
Leuk dat je een Linda Myers bordruurt,hier hangt er ook eentje: erg leuk om te maken!!!
Ik hoop dat het goed blijft gaan met je medicatie!! En dank voor de titel van de Amish boeken! Ik heb vorig jaar na een levenslange lidmaatschap de bieb opgezegd, maar mis het wel.....heb ik tijd dan om te lezen?? Weinig! Maar het struinen en zoeken, he,dat is zo leuk!!!
Groetjes, Sylvia

Wieke van Keulen zei

Wat enig, Carin. Zo leuk om ze voorbij te zien komen.Maar je quiltsampler, daar ben ik helemaal verliefd op. Wat is dat een plaatje. Echt helemaal te gek!

AnitaS zei

Wat zijn die huisjes leuk. Mooi met die angepaste kleuren.

Janet zei

Wat een schattige ornamentjes en ontzettend leuk om er iets van jezelf in te stoppen, net even een ander kleurtje en steekje!
groetjes janet

Ria, zei

Prachtig, Carin! zo mooi afgewerkt, en heel apart, die bloemetjes in een andere steek. dat zacht oranje geeft ook net dat 'aparte' eraan.

Dear Jo zei

Je gaat nu echt te hard, hoor! Zo heb je aan het einde van dit jaar niets meer te doen :))))))
Maar ik vind het een prachtug huisje en ben het helemaal eens met jouw kleurkeuze.

Mascha zei

Mooi, hoor. De kleur oranje vond ik veel mooier dan het rose.
Groetjes Mascha

Mouse zei

ohhhh just lovely ... I am still struggling getting Jan done ... hopefully tonight at stitching club will get some more done :) love the spider roses too :) love mouse xxxxx

Lida zei

Schattig geworden en je eigen inbreng heeft het weer een heel persoonlijk tintje gegeven, wat ik erg leuk vind, groetjes
Lida

foekie's fashion zei

Weer een mooi borduurtje. Altijd leuk om er je eigen draai aan te geven. Groetjes van Joke

Petites xxx et Cie zei

Wouah ! It's a cutie ! Love all your change colors or special stitches. What a good idea...
Take care and keep stitching
Bisxxx

Nicola zei

A lovely finish. Congratulations on making something so beautiful.

Anoniem zei

Heel mooi, de schaapjes zijn echt heel erg leuk zo. Ik vind jouw kleuren mooier, meer aarde kleuren, prachtig.
Een hele fijne dag.

Krista zei

Really love your changes and finish. These cottages are the cutest!

quilting Jeannet zei

Wat een plaatje weer Carin, ik vind het oranje ook mooier, sprekender.

Christine zei

Beautiful finish Carin, I like your colour changes

♥ Nia zei

Another lovely cottage =)

Blu zei

What a lovely finish! I love the colour changes you've made.

MaryT zei

Love it and I like the orange rather than the pink too.

Mary Louise in IN

Marjan zei

Schitterend is dit ook, Carin! Heel mooie kleurtjes....

Penny zei

What a pretty finish! I love the little woolly sheep! :)

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

mooie kleurtjes en
schitterend mooi gemaakt Carin!
groetjes, Petra

Michelle zei

Such a cute finish! I love the colour changes you made!

Valma zei

so great :)
it's my favourite, maybe because march is my birthday month hehehehe !
I love the way you changed the colours
bravo
big hugs
xxx

Elza zei

Je gaat weer als een speer.
Mooi hoor.

Laura zei

Lovely changes! It turned out beautiful.

Anoniem zei

Carin wat is het weer een prachtig geborduurd plaatje. Geweldig.
groetjes Yrene

Christine Laennec zei

I love those sheep!

Fem zei

hartstikke mooi geworden Carin! Ik hou best wel van rose maar de combinatie die jij gemaakt hebt vind ik echt verfrissend, heel goed gecombineerd, misschien doe ik het ook zo.
groetjes, Fem

Unknown zei

wat een snoes is het geworden!

Unknown zei

wat een snoes is het geworden!

Ansje zei

Maart is ook weer zo'n leuke! Waar haal je ze toch vandaan steeds.:-)
Groetjes Ansje

sheri zei

The colors in this are simply divine and your stitching is gorgeous!