Privacy verklaring

donderdag 2 februari 2012

Busy, busy, busy ...

Vanmorgen moest ik al om 10 over 8 bij de huisarts zijn om te zien hoe het nu gaat zonder de betablokkers en die vervangende medicatie. Ik heb ze nu 3 weken niet in genomen en ik moet zeggen dat het best wel goed gaat. Bloeddruk en hartslag waren nu goed. Het op hol slaan van het hart blijft zich wel voordoen maar dat is eens per 2-3 dagen. Ik mocht kiezen ... of terug aan de betablokkers (waar ik het dan wel steen en steenkoud van krijg) of nog een tijd doorgaan zonder medicatie. 
Ik heb voor het laatste gekozen, maar worden de klachten toch weer erger dan hoef ik maar te bellen en krijg alsnog de betablokkers voorgeschreven. Waarom ik voor het laatste gekozen heb? Omdat de klachten maar eens per 2-3 dagen zich voordoen en dan maar enkele uren aanhoudt (en dat is nog uit te houden) en ik heb schrik dat de kou die ik krijg van de betablokkers op den duur toeslaat op mijn spieren en daar heb ik al genoeg last van dankzij de cholesterol tabletten. Vandaar deze keuze en de wetenschap dat als het niet meer uit te houden is, ik altijd terug kan voor medicatie.

This morning I had to go back to my doctor to see how it was going now that I'm of the medication. I feel fine and the problem that my heart keeps running fast I only have that once in  2-3 days. I could choose myself what I wanted... back on medication (but from these my body feels very cold, I don't can't get it warm) or I could choose to take this medicine not. I choose the last option, but when I get the problem that my heart is running fast is coming more and more, I can call the doctor and then I get the medicine again.

~~~~~~~~~~

Gisteren kwamen ook de maandelijkse patroontjes weer binnen. Het eerste LHN ornamentje van het jaar genaamd Blessed en de cottage van de maand (maart) van CCN. Ik had ook My lady mee laten komen van LHN omdat ik die zo leuk vindt.

Yesterday I got my montly patterns. The first LHN ornament of this year called Blessed and the cottage of the month (March) from CCN. I also had order My lady from LHN because I like that pattern.


Waar ben ik momenteel mee bezig? Met een modelwerk voor Atelier Soed Idee, ze had nieuw linnen binnen en daar moest iets opgeborduurd worden. Daarna ga ik verder met de februari cottage (die al af had kunnen zijn, ware het niet dat ik een fout ontdekte en nu eerst moet gaan uithalen grrr....) Uiteraard worden de blauwe lapjes ook niet vergeten, dit gaat nu wat langzamer dan normaal omdat mijn vingers problemen hebben met het dunne quiltnaaldje vast te houden. Ik werk nu met een iets dikkere quiltnaald maar dat werkt niet zo fijn.

I'm currently working on a modelstitching job for Atelier Soed Idee, she recieve new linen and I had to stitch something on it so she can show it. After that I'm going to stitch further on the february cottage, but I found a error I made so first I have to do is remove those wrong stitches. 

~~~~~~~~~~~~

Na een paar jaar afwezig te zijn geweest als lid van de bibliotheek ben ik 2 weken geleden opnieuw lid geworden. Onze plaatselijke bibliotheek was geheel vernieuwd als ook de collectie, en het genre wat ik het liefst lees (mysteries) is enorm vergroot. Normaal had je 1 soort abonnement maar nu heb je keuze in welk je wilt. ik heb voor het grootste gekozen omdat ik veel lees en bovendien mag je de boeken dan voor 6 weken houden. Ik neem dan ook telkens een grote stapel boeken mee naar huis.
Dit keer gingen er geen mysteries mee naar huis maar enkele romans over de Amish, want deze lees ik ook erg graag. Het eerste boek is inmiddels uit, dat was Schaduw over Lancaster Country van Mindy Starns Clark, een echte aanrader (genre Amish triller). Nu ben ik bezig in De beslissing van Suzanne Woods Fisher.

After a few years being no member, I re-new my membership of the library. This time I took some novels about the Amish. Beside reading mysteries I love to read these books. The first one I have finished and that was Shadows of Lancaster County from Mindy Starns Clark, a very good book. Now I'm reading The choice from Suzanne Woods Fisher.


Enige tijd geleden had ik bij bookdepository Amish Proverbs van Suzanne Woods Fisher besteld en dit is een prachtig boek waar hele mooie Amishe gezegde in staan. Voor de liefhebbers ... er begint vandaag weer een 24 uurs actie van boeken bij bookdepository, dus elk uur komt er een aanbieding van een artikel. Het begint om 1 uur vanmiddag tot morgenmiddag. Vorige keer had ik daar dat mooie cupcake boek aangeschaft voor maar een paar euro en je weet .... verzenden is daar gratis.

Some time ago I had orderd Amish Proverbs from Suzanne Woods Fisher and its a wonderful book !


Find possible savings for Amish Proverbs and other thoughtful books using Barnes and Noble coupons

21 opmerkingen:

Anoniem zei

fijn dat het goed gaat zonder medicijnen, jammer dat ze zoveel bijwerkingen hebben.
Mooie patroontjes, het ornamentje en my lady liggen ook hier te wachten op mij. En bedankt voor de boekentip!

cucki zei

hello dear, such lovely stash..enjoy stitching them all..
amish proverb book is looking so sweet..
keep well..
have a lovely day..
hugs cucki xx

yvonne zei

Ik hoop zo dat het lukt zonder die medicijnen..
Ik weet uit ervaring die bij werkingen,vreselijk is dat ..
veel sterkte gr yvonne

AnitaS zei

Ik hoop dat het goed blijft gaan met je medicijnen. Leuk die nieuwe borduurwerkjes.

Nicky zei

veel beterschap, het boek van Lancaster County is om in 1 keer uit te lezen, zit ook in mijn boekenkast, het andere van haar ook
knuffs, vero

Fem zei

Fijn dat het momenteel goed gaat zonder de medicijnen,de bijwerkingen zijn ook niet niks.
Ik heb eindelijk deze week de january cottage ontvangen en my lady ligt ook te wachten.Voorlopig kan ik dus, net zoals jij, nog wel even vooruit!

fijne dag, groetjes Fem

Lida zei

Hier komt niet veel van steekjes, maar wat een enige pakketjes heb jij binnen gekregen! Vervelend dat je achteruit moet werken, hopen dat je genoeg zijde hebt!Gave boeken, zal ook even gaan neuzen, groetjes
Lida

Lesleyanne zei

Great new stash.

jolanda zei

Hopelijk dat het niet erger wordt zodat je tenminste zonder de beta blokkers kunt. Het lijkt me erg vervelend om het zo vreselijk koud te krijgen... helemaal nu het tóch al zo koud is.
Je werkjes zijn erg leuk! Hopelijk dat ik naar de handwerkbeurs in Zwolle kan en dan ga ik zeker bij Simone kijken hoor. Misschien zie ik jouw werkje dan ook hangen. ;-)
groetjes, Jolanda

Petites xxx et Cie zei

Great stash! I order the same charts!
Take care Dear Carin
With love

Amarins zei

Fijn dat het zo goed met je gaat. Wat zijn je werkjes ook allemaal leuk. Ik moet het 1e deel van de huisjes nog al ontvangen en jij hebt nummer 3 al in huis, super.
Veel borduur- en leesplezier.
Groetjes, Amarins

Gert zei

Ik zal voor je duimen dat het goed blijft gaan met je gezondheid. Geniet lekker van je borduurwerken en je mooie boeken, dat is een prima bezigheid nu met dit koude weer.

Wieke van Keulen zei

Spannend, zo zonder medicijnen. Heel veel succes met je gezondheid; toch wel een kostbaar bezit. En wat ben je toch met leuke projecten bezig.

Craftluver zei

Fijn dat het nu nog uit te houden is zonder extra pillen. Wordt je ook niet echt vrolijk van he! En lekker extra leesvoer! Nooit weg met deze temperaturen! Geniet van je leuke borduurtjes! Nu weer voorwaarts!

Craftluver zei

Fijn dat het nu nog uit te houden is zonder extra pillen. Wordt je ook niet echt vrolijk van he! En lekker extra leesvoer! Nooit weg met deze temperaturen! Geniet van je leuke borduurtjes! Nu weer voorwaarts!

Ellie's Quiltplace zei

Fijn dat het zonder de medicatie ook gaat. Niet zoals het zou moeten, maar die kou, dat is ook maar niks!
Leuke werkjes heb je weer binnengekregen en vooral dat Amish boek lijkt me prachtig. De foto doet me denken aan die van Bill Coleman. Als je googelt kom je zijn site vast wel tegen. Schitterende foto's zijn dat!

Anoniem zei

Prachtige patronen

Nicola zei

I love your new stash.

I am sorry that your health is not improving.

Wishing you a good weekend x

Ann zei

Hoi Carin,

Hoop dat je je ondertussen al een beetje beter voelt?

Wat betreft de Amish, hou ik vooral van hun quilts (sober maar mooi kleurgebruik).

Je bibliotheek heeft een interessante keuze. Bij ons is het maar één type en elke drie weken te verlengen ;-)

Groetjes,
Ann

Carolien zei

Wat grappig, ik zit me ook helemaal suf te lezen wat betreft de Amish en Amish novels!

Veel leesplezier & groet,
Carolien

Anoniem zei

Dο we еver quеstіon ourselves
if it sеems the humble aсai beгry and Cоlоn сleanse wіll
гesult to Ρurе Grеen Сoffee Bean Εxtract 800 Μg.

Мeаt is a tіght гoll-up. Which Is Better Stiffenеd arteries haνe become very life threаtening eventѕ if you have beеn eхpoѕeԁ to toο muсh fat
aѕ гunnіng arοunԁ outsіdе as it's quite high and their grounds.

Also visit my web blog :: http://mygreencoffeeweightloss.net