Privacy verklaring

maandag 13 februari 2012

Back on the blood pressure monitor

De afgelopen dagen hebben we een logé gehad dus er zijn weinig steekjes gezet, misschien dat ik morgen een update kan plaatsen.
Vanmorgen moest ik ook bij de praktijkondersteuner zijn om te zien of mijn cholesterol nu eindelijk goed was na 3 maanden tabletten hiervoor ingenomen te hebben. Toen ze vroeg hoe het ging, antwoordde ik dat het prima ging tot vorige week. 
Want toen kreeg ik een nieuwe doos medicijnen bij de apotheek van hetzelfde merk maar van een andere fabrikant. Je zou zeggen dat de samenstelling dan hetzelfde is maar helaas was dit niet zo, dus na het innemen van deze tabletten kreeg ik het constant benauwd. Morgen krijg ik een bewijs van de huisarts dat ik deze medicatie van de eerste fabrikant moet krijgen en niet meer van een andere. Ze vertelde me de uitslag van het bloedonderzoek voor de cholesterol en alles was onder het gemiddelde ... ze werken dus uitstekend !!
Toen was het de beurt aan de bloeddruk en na het meten van mijn linkerarm, wilde ze mijn rechterarm nog eens meten en wat denk je ..... bloeddruk veel te hoog ondanks de al jaren zelfde medicatie. Ik had 200/120 en dat verklaard ook waarom ik enkele keren per dag me niet lekker voel, maar steeds als die opgemeten werd bij de huisarts was die weer goed.
De bloeddruk  piekt steeds een paar keer per dag, waardoor het lijkt of je steeds een marothon gedaan hebt. Ik heb daarom weer direct een 24 uurs bloeddrukmeter omgekregen want ze willen zien hoe snel het lichaam zich herstelt als de bloeddruk omhoog schiet. Na een kwartier wachten was ik aan de beurt om de bloeddrukmeter om gehangen te krijgen en na een controle was de bloeddruk nog steeds 202/118.
Ik mag nu morgenmiddag om half 2 terug komen en dan wordt hij uitgelezen en bekeken door de huisarts en dan krijg ik wel te horen over het hoe en wat. Ik denk dat de medicatie aangepast gaat worden. Sinds oktober is de bloeddruk ineens een paar keer per dag gaan pieken, waardoor ik toen ook direct met ambulance naar het ziekenhuis kon. De ene keer merk ik dat hij na een minuut of 20 aan het zakken is, terwijl een andere keer het wel een uur duurt voor die gezakt is. En ik kan je zeggen dat als die piek er is, je je helemaal niet lekker voelt. Je voelt je net een opgejaagd dier. Maar goed ... het is nu afwachten tot morgen en dan weet ik hopenlijk meer.

Today I had to go back to the woman who watches my cholesterol because that is way to high and I eat as it should be. Three months ago I got medication for this problem and now I had my check-up. The medication works perfect and now the cholesterol is what it should be.
But then she measures my blood pressure and it was again way to high in spite of the medication I have. Normaly you have 120/80 and mine was 200/120. Now I know why I feel sick a few times a day. She talk to the doctor and I have to wear again a 24 hours blood pressure monitor. It measure 3 times per hour the bloodpressure and tomorrow I must go back and then the doctor will look at the monitor. Maybe he will give me other medication, I don't know. Hopefully with medication this problem will go away because feeling sick a few times a day isn't much fun.
We also had someone for a visit for a few days so I didn't do much stitching, maybe I can post a update tomorrow.

24 hours bloeddrukmeter / 24 hours blood pressure monitor
(Plaatje van internet / Picture form the internet)

34 opmerkingen:

Marijke zei

Jeetje, veel sterkte! Hoop dat ze gauw een goede oplossing vinden!
groetjes Marijke

AnitaS zei

Ik hoop dat je gauw goede medicijnen hebt. Ik herken het probleem.

Petites xxx et Cie zei

Take care my Dear Carin.
Hope it will be ok tomorrow.
Bisxxx

Ineke zei

Vat vervelend allemaal! Ik hoop dat je snel medicijnen krijgt die goed werken zonder bijwerkingen. Sterkte!

Lesleyanne zei

I hope the monitoring goes well. I had to have this done.

quilting Jeannet zei

He jakkes Carin, dat lijkt me nu zomaar een heel vervelend probleem, zeker dat pieken. Morgen maar even afwachten

Judith zei

Wat een ellende! Ik wens je een snel herstel toe!

cucki zei

take care dear..
hugs for you xxx

Krista zei

I hope you will be feeling better, Carin!

Lida zei

Wat rot dat je bloeddruk weer hoog is, ik wacht op een nachtje slapen en een longonderzoek, men hoopt dat het bij mij door de abneu komt, maar jij hebt er nu al zo lang last van, is er dan niets aan te doen? Hoop dat je snel een wel goed werkend medicijn krijgt! Sterkte, groetjes
Lida

Fem zei

das schrikken Carin, het is niet niks allemaal.
Ik wens je een spoedig herstel toe.

groetjes, Fem

Marjan zei

Veel sterkte en beterschap, hoor!

Carolien zei

Jeetje, wat vervelend, Carin, ik hoop dat je wat dit betreft weer gauw in balans mag komen!

Groetjes, Carolien

Unknown zei

Sterkte Carin, dit lijkt me geen lolletje.
Ik hoop dat ze snel je medicijnen kunnen aanpassen.

Groetjes Yvon.

mieke zei

Waardeloos, als de bloeddruk niet wil. En die medicatie, helaas verandert een apotheek nog al eens van merk. Vaak móet het van zorgverzekeraar.

Valma zei

I hope you will have a good night with this machine :-/
Send you lot's of positive waves <3
Take care and keep us informed...
Big hugs
Kusjes (??!) xxx

Karyn zei

Sending hugs, Carin :) Please keep us posted on how the monitoring goes.
Congrats on your cholesterol...that is a great accomplishment.
Maybe you can get in a little stitching time, and that will help your BP come way down ;)
Hugs and kisses kiddo
Ma

Anoniem zei

ai niet zo fijn Carin, hoop dat de dokters een oplossing hebben voor het probleem, veel sterkte,
groetjes Judith

Mireille zei

Hopelijk is alles weer terug snel onder controle. Sterkte,
Mireille

Moncha zei

Ik hoop dat alles vlug onder controle is, want dit is niet leuk. Gelukkig gaat hnet met de andere medicijnen wel goed en hartstikke fijn, dat ze de originele medicijnen weer aan je geven, dat is veel beter.
Heel veel sterkte.

Verona zei

Sterkte en beterschap

Groetjes Verona

butterfly zei

Take care, I am sure all will be good soon.

Mouse zei

ohhh glad to hear you got the cholesterol sorted but sorry to hear you have to be monitored for your B/P... wonderful things but hard to sleep in (know from experience ..lol)
hope they can sort you out soon :) love mouse xxxxx

Elza zei

Jakkes heb je deze ellende weer, hoop dat alles weer snel onder controle is.
Veel succes en sterkte.

Liesbeth Wessels zei

Goed dat je terug bent naar de oude medicijnen. Fijn dat je cholesterol goed is. Nu je bloeddruk nog. groeten van liesbeth

Marion zei

Ik hoop dat alles snel weer op "normaal"is.
Je cholesterol is gelukkig goed en dat geeft toch een rustgevoel.

Wie weet tot in Zwolle!!!!!!

Lieve groetjes van Marion

Unknown zei

Ik wens je het allerbeste en hoop dat alles snel onder controle is.
groetjes cindy

Quilting Moesje zei

Sterkte en beterschap !
hopelijk krijg je goede medicatie waardoor de pieken verdwijnen ...
Groetjes,
Simone

Ann zei

Hoi Carin,
Hopelijk gaat het snel terug beter met je als ze je terug je oude vertrouwde middel geven!
Groetjes,
Ann

Marjolein Ztm zei

Hallo Carin,

Vervelend, dat met die medicijnen, maar helaas een (bij mij) bekend probleem. Andere fabrikant, zogenaamde generieke medicatie, nou vergeet het maar. Allergieën, onvoldoende werking en een huisarts die het niet echt geloofd. Gelukkig zit ik bij een dubbele huisartsenpraktijk en de andere huisarts gelooft het wel. Dus ja, altijd maar weer opnieuw zeggen dat je juist dat bepaalde medicijn moet hebben.
En zo'n bloeddrukmeter heb ik ook al 2 keer gehad. Beetje lastig, maar verder geen problemen.
Heb je voor je bloeddruk soms ook een ander merk medicatie gekregen. Dat gaf bij mij ook problemen. Terug naar het oude merk en gelukkig daalde de bloeddruk toen weer.
Heel veel sterkte

Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

Mascha zei

Ik hoop dat ze je bloeddruk snel onder controle krijgen.
Sterkte.
Groetjes Mascha

blueladie zei

Carin I am so sorry to hear this. Sending prayers. hugs, Cathryn

jolanda zei

Wat vervelend voor je... is het één goed, is het andere weer níet goed. En ja... ze proberen je iedere keer weer te vertellen dat medicijnen van een andere fabrikant gewoon hetzelfde zijn, maar ik heb bij mijn moeder en schoonmoeder ook gezien dat dat helemaal niet het geval is.
Ik hoop dat er snel iets aan die hoge bloeddruk gedaan kan worden, want ik kan me voorstellen dat je je daardoor niet echt prettig voelt.
Sterkte, Jolanda

Stitching Noni zei

Carin, know exactly how you are feeling. I have had problems with high blood pressure for years with similar readings to yours even on medication. But having said that I now have a new Doctor who changed my medication & it looks like maybe my blood pressure is coming down... I will keep everything crossed for you and your results. Take care :0)