Privacy verklaring

woensdag 5 oktober 2011

The Farmers Wife Pony Club started

Afgelopen maandag begon Laurie, de schrijfster van het quiltboek The Farmers Wife Pony Club, met het 1e blok van de week van deze quilt. Ik dacht... als ik nu meteen mee ga doen en elke week 1 blok maak, dan is dat wel bij te houden (hoop ik maar). Dus gisteren ging ik de zolder op waar al mijn quiltstofjes liggen en heb een deel apart gelegd voor deze quilt. Allerlei rare en vreemde stofjes met de meest uiteenlopende kleuren (maar dat gaan jullie nog wel zien) en ook komen er stofjes met afbeeldingen in, zoals paarden en andere dingen die daarmee te maken, zelfs watermeloenen zullen voorbij komen :-)
Wat wel bleek was dat ik HEEL weinig paardenstofjes heb, maar 2 stuks dus ik ben al volop aan het zoeken geweest waar ik die kan krijgen maar er is hier in Nederland niet veel van te vinden. In Amerika worden ze alleen per FQ verkocht wat veels te veel is voor 1 blok, ik zoek dus verder ....

Last monday Laurie (the athor of the book) started with the first block of the week of The Farmers Wife Pony Club. I thought I'm going to join so that I can make 1 block each week. Yesterday I have searched through my fabrics for all kind of fabric for this quilt, I have chosen many different fabrics in strange colors and also some fabrics with prints such as horses, watermelons etc. I don't have much horse fabrics so I'm looking for more prints.


De quilt is samengesteld met 90 blokken van 8x8 inch en elk blok wordt vergezeld door een brief die geschreven is door een kind. In 1907 werd door een uitgeverij een wedstrijd gehouden, kinderen moesten zoveel mogelijk abonnementen zien te verkopen en de prijs was een pony. Zo werd de Farmers Wife Pony Club geboren en hij bleef 12 jaar bestaan. Er werden meer dan 500 ponies verdeelt. Laurie heeft 90 brieven geslecteerd met bijbehorende foto's en de verhalen zijn erg leuk om te lezen.

The quilt is made with 90 blocks of 8x8 inch and each block is posted with a letter written by a child. In 1907 a publisher invited children to join and compete for prizes by selling subscriptions to The Farmers Wife magazine. In 12 years there where more then 500 ponies given away to children. Laurie has selected 90 letters with very beautiful pictures of the children with their ponies and they are so much fun to read.

Een van de winnaars, klik ->HIER<- om het artikel te lezen  

One of the winners, click ->HERE<- to read the article


Het eerste blok dat gemaakt moest worden is "A Dandy" (AD) en ik nam voor in het midden een van de 2 paardenstofjes die ik had (okee, niet veel keus maar ik hoop er meer te vinden).

The first block of the week was "A Dandy" and I took 1 of the 2 horse fabric that I have for in the middle.


De brief die bij dit blok hoort is van Amyle Kafer, die daarin vertelt dat hij bang was dat hij geen pony zou krijgen die hij gewonnen had omdat de uitgever dacht dat hij een meisje was. Gelukkig maakte dit niets uit en kreeg hij toch zijn pony die van hem de naam Bonnie kreeg. De rest van de brief is te lezen in het boek :-)

The letter by this block is from Amyle Kafer, who thought he didn't get his pony because the publisher thought he was a girl, but luckely that doesn't matter and when the pony came, he named her Bonnie. The rest of the letter you can read in the book :-)


================

En dan kwam vandaag ook nog leuke post .... dit doosje kwam vanuit Engeland. Wat erin zit? Een cadeau voor Brumelda die 31 oktober jarig is dus dan kan ik het pas laten zien :-)

And today the postman brought some nice packages .... this little box from England. Whats inside? A present for Brumelda who has her birthday on october 31 so then I will show you :-)


En ook kwam de prijs die ik gewonnen had bij een give away van Saskia, een ontzettend leuk blikken trommeltje met bovenop een naaimachine. Brumelda wilde meteen erbij op de foto ... nu maar oppassen dat ze dat niet inpikt.

And I got the prize that I won with a give away by Saskia, a nice tin with a sewing machine on top. Brumelda wanted to show it and now I have to watch that she doesn't take it as her own.


12 opmerkingen:

Mireille zei

Carin,

Mooie prijs heb je gewonnen, als ik Brumelda was zou ik er ook mee aan de haal gaan.
Wat heb je al een mooi blok gemaakt. Niet veel keuze misschien maar wel de juiste keuze.
Ik ben nog stofjes aan het sparen voor The Farmers Wife quilt. Je hebt inderdaad veel stofjes nodig voor zo'n quilt.
Volg je met ongeduld.

Groetjes,
Mireille

inge zei

wat een leuk idee dat boek...ik ga er eens naar zoeken, eigenlijk heb ik er nu geen tijd voor ...maar ooit als ik in pensioen ben ...en Brumelda heeft natuurlijk een goeie smaak dus die pikt het trommeltje in...gelijk heeft ze :-)

sylvia zei

Wat een leuke prijs heb je gewonnen!!!
En die paardenlapjes'.....ik kan je er helaas niet aan helpen, zulke lapjes heb ik ook niet.
wel leuk, he, een quilt met verhaaltjes erbij: ik kijk er naar uit en ben nieuwsgierig naar je stoffen!!
groetjes,Sylvia

Anoniem zei

Mooi blokje,mooi achtergrondstofje :-)
Wat leuk om die verhaaltjes te lezen,ga eens googlen
Gr.Marianne S.

Barb zei

Oh Carin love the block with the colours you have chosen,it looks a lovely project, will be watching to see how it grows.
The tin is so unusual too and Brumhelda looks as if she has a sewing machine just her size!

Anoniem zei

Wat een mooi blok en wat leuk dat er in dat boek zoveel verhalen staan. Een erg leuk initiatief !!
Het blok is echt heel mooi. Ik ben heel benieuwd naar de volgende blokken.
Groetjes vanuit het Zeeuwse !!

Joyce zei

Wat leuk dat je hier aan meedoet!! En meteen zo'n prachtig blok gemaakt.
Ik ben gek op quilts met een verhaal..
Heel veel plezier ermee!
:o)

conny's quilts en creaties zei

Gefeliciteerd met je leuke prijs. Voor de stof zou je ook bij www.fabricshack.com kunnen kijken. Een heel betrouwbare winkel in USA, snelle verzending (vaak heb je de stof 1 a 2 weken na bestellen in huis, bataling kan alleen met creditcard, geen paypal) Je kunt (van de niet uitverkoopstoffen) 1/8 yard bestellen (is ongeveer 12 cm) Maar ook 1/4, 3/8 enz. Misschien vind je daar nog wat paarden!

Unknown zei

Wat is je blokje mooi geworden! Prachtig

Elly's freubel hoekje zei

Gefeliciteerd met je prijs
Wat heb jij een energie!alweer nieuwe projecten
Vind je blokje wel heel mooi met het paard er in het midden in
Ik heb helaas ook geen stofjes met een paard van maar ik hou het in de gaten wie weet;o)))
Freubelgroet,Elly

Ellie's Quiltplace zei

*zwaait naar Brumelda*

Wat een leuk boek en een mooi blok. Ik ben heel benieuwd hoe het er gaat uit zien, met al die verschillende stofjes.
Wat dacht je van een oproep op prikbord? Wie weet wie er allemaal nog paardenstofjes hebben liggen!

Priscilla zei

Yaaayy hope Brumelda likes her gift! Not long until the 31st now! ;) xx